fredag den 28. maj 2021

NU går det stærkt !

 Hold op, hvor er denne uge gået stærkt !

Den ene dag har taget den anden, det har regnet nærmest konstant og jeg må indrømme at jeg ikke er til havearbejde i regnvejr... men i mandags fik jeg fjernet alle de grå skærver som absolut ikke pyntede i forhaven, plantet en klokkebusk "Red Prince" og har i dag lagt dækbark - det er blevet SÅ flot. 


Bortset lige fra det fine brønddæksel som jeg fandt under ukrudtsdugen... så der skal findes en krave eller anden anordning, så jeg ikke dækker dækslet til.

Forleden dag så jeg denne skønhed på vej over til min mor. 



Jeg vil tro den er 15 år gammel efterhånden, men den er stadig smuk.

Min mor har en skøn have, og selvom hun ikke er det mindste haveinteresseret, kender hun nu alligevel navnene på hver enkelt busk, staude og rose. Ved hendes postkasse er disse skønne anemoner dukker frem, og jeg har været så heldig at få lov til at grave dem op til min egen have. De vil pynte rigtig fint under klokkebusken.



 Ifølge vejrudsigten, skulle det blive solskin indtil næste fredag, så jeg skal helt sikkert i gang med at få ordnet den anden halvdel af forhaven, hvor min bænk med sommerblomster i krukker skal stå. Jeg glæder mig.

Hvordan ser jeres weekend ud?

2 kommentarer:

  1. Så er det godt, at du er haveinteresseret og har fået sommeranemoner af hende De er så fine.

    SvarSlet
  2. Dét er den kære mor også rigtig glad for :). Havearbejdet går lidt nemmere, når man er to.

    SvarSlet